استراتژی کلمات کلیدی بلند در سئوی داخلی سایت long tail keywords

0 دیدگاه

long-tail-keywords-seo-strategy

کلمات کلیدی مهمترین قسمت سئوی داخلی هستند. انتخاب کلمات کلیدی متفاوت برای یک پست گاه میتواند باعث تفاوت بازدید چندین هزارتایی در یک بازه زمانی مشخص شود و اینجاست که نقش انتخاب کلمات کلیدی کاملا به چشم میخورد. من در تماسها و گفتگوهایی که در زمینه سئو با مشتریان دارم بسیار با اینگونه جملات روبرو میشوم: مثلا فرض کنید فردی هنوز سایتش را راه اندازی نکرده ولی میخواهد یک ماه بعد در عبارت “خرید لپ تاپ” گزینه اول گوگل شود. واقعیت این است که این کار امروز دیگر هرگز امکان پذیر نیست. امروز سایتها برای رسیدن به رنکینگ های بالا باید واقعا تلاش کنند و این تلاش آنها باید بصورت مستمر و دائمی باشد. امروز گوگل متوجه میشود که شما مدتی است به سایتتان اهمیتی نمی دهید. بنابراین چرا او باید اهمیت دهد؟!

امروز گوگل متوجه میشود که شما مدتی است به سایتتان اهمیتی نمی دهید. بنابراین چرا او باید اهمیت دهد؟! اینو توییت کن

اگر شما تازه وارد مباحث سئو شده اید و یا اگر برندی جدید هستید که میخواهید جایگاهی برای خدماتتان در موتورهای جستجو به دست آورید بایستی مقدار زیادی از انرژی خود را به انتخاب کلمات کلیدی خود صرف کنید. امروز دیگر هرگز نباید به دنبال این بود که با نوشتن فقط یک پست بتوان مثلا در عبارت “طراحی وب سایت” گزینه اول و یا حتی در صفحه اول گوگل ظاهر شد. امروز برای رسیدن به رتبه های بالا باید حرفه ای تر عمل کرد. یکی از استراتژی های بسیار موفق و کاملا اثبات شده در زمینه انتخاب کیوردها استفاده از کلمات کلیدی بلند است که به long tail keywords معروف هستند. کلمات کلیدی بلند در واقع عبارتهای ۳ یا ۴ کلمه ای و یا گاهی حتی بیشتر است که طیف خاصی از کلمه کلیدی اصلی شما را شامل میشود. مثلا برای کلمه کلیدی “خرید کفش” میتوان کلمات کلیدی بلند مانند “خرید کفش اسپورت مردانه” و یا “خرید کفش زنانه پاشنه بلند” را نام برد.

مزایای استفاده از کلمات کلیدی بلند چیست؟

شاید در ابتدا بتوان گفت تعداد جستجوها برای کلمات کلیدی long tail کمتر از کلمات کلیدی اصلی است و این گاهی شاید درست هم باشد ولی استفاده از لانگ تیل کیوردها مزایای بسیار زیادی دارد.

اول اینکه اینگونه کلمات کلیدی مشتریان کاملا هدفمندی را به سایت شما روانه می کنند. مثلا اینکه شما هر زو فقط ۲۰ نفر ورودی از عبارت “خرید کفش اسپورت مردانه” بگیرید خیلی هدفمند تر از ۱۰۰ ورودی از عبارت “خرید کفش” است. چرا که در گروه دوم شاید بسیاری به دنبال کفش زنانه هستند و یا کفش غیر از کفش اسپورت. ولی ۲۰ نفر گروه اول دقیقا چیزی را میخواهند که شما ارائه میکنید، بنابراین پتانسل خرید در این گروه بسیار زیاد است. بطور کلی میتوان گفت در استفاده از کلمات کلیدی بلند ۸۰% شانس بیشتری برای خرید و یا رسیدن به هدف اصلی نسبت به گروه دوم وجود دارد.

مزیت بسیار مهم دیگر کلمه کلیدی بلند در میزان رقابتی بودن آنهاست. شکی نیست که رقابت در عبارت “خرید کفش” بسیار زیادتر از عبارت “خرید کفش زنانه پاشنه بلند” است. بنابراین گرفتن رنک های بالا در اینگونه کلمات کلیدی بسیار راحت تر و ساده از گروه دیگر است و شما به جای رقابت با برندهای بزرگی که سالهاست برای عبارت مثلا “خرید کفش” برنامه ریزی و هزینه صرف کرده اند با گروهی کوچک رقابت میکنید که مطمئنا موفق شدن برای رسیدن به صفحه اول در رقابت با گروه کوچک بسیار آسان تر خواهد بود.

مزیت بعدی که میتوان برای استفاده از کلمات کلیدی بلند نام برد تنوع استفاده از اینگونه کلمات است. مثلا میتوان برای عبارت “خرید کفش” صدها عبارت کلیدی بلند پیدا کرد. مانند “خرید کفش دخترانه سفید” یا “خرید کفش مردانه چرم” و … بنابراین اگر شما فقط در ۲۰ عبارت بلند کلیدی جزو گزینه های برتر باشید بدون شک میزان مشتریان احتمالی شما میتواند بیشتر از سایتی باشد که برای خود عبارت “خرید کفش” در صفحه اول است، چرا که مشتریان شما دقیقا عبارتی را جستجو کرده اند که شما در صفحه وب سایتتان ارائه میکنید و احتمال خرید آنها زیادتر است.

استراتژی استفاده از کلمات کلیدی بلند در سئوی داخلی بسیار تاثیر گذار است و استفاده از این استراتژی میتواند یک پلن بسیار پر سود در زمینه مارکتینگ شما باشد.

در انتها دوباره به سخنان بخش ابتدایی بر میگردم و تاکید میکنم حتما به این نکته توجه کنید که امروز برای رسیدن به عبارت های کلیدی اصلی و مهم نیاز به صرف زمان و هزینه های بسیار زیادی است و اگر در این راه تازه کار هستید سعی کنید با استراتژی کلمات کلیدی بلند کم کم خود را بالا کشیده و بدانید که با ممارست و تلاش مستمر در این زمینه میتوان در طول زمان به یک برند اینترنتی تبدیل شد.

عضویت در خبرنامه

در خبرنامه ارسالی هفتگی توسط ما جدیدترین تکنیکهای طراحی وب و سئو معرفی می شوند. همچنین جهت پر بار بودن خبرنامه ایمیلی سعی می کنم منابع فارسی و انگلیسی جالب در این زمینه ها را نیز معرفی کنم، بسیاری از این منابع در سایت ارائه نمی گردند.

مدیر عامل شرکت عصر رایانه هستم و بیش از 12 سال تجربه در زمینه طراحی وب و دیجیتال مارکتینگ دارم.
دارای گواهی تخصص در طراحی وب از دانشگاه صنعتی شریف.
رتبه پنجم رقابت های کشوری فناورد در رشته طراحی وب (طراحی UI و UX)
در وی تک سعی می کنم تجربیات خودم را در زمینه حرفه و تخصصی که دارم با علاقمندان به اشتراک بگذارم.

پیشنهاد مطالب مرتبط:
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه